TWINT for businesses

TWINT lets your customers pay with their smartphones – in your store, on your website, at your vending machines, online for making donations, and even when they’re on the go.

Highlights

  • A lower-cost way for your customers to pay without cash
  • If you don’t have a payment terminal, you can accept payments at your point of sale with a printable QR code or a TWINT beacon
  • Reduce your cash handling costs
  • Incorporate your loyalty card into the TWINT app

Want to start using TWINT?

Select your acquirer from the TWINT website and request your equipment.

Register at www.twint.ch

How can you use TWINT?

TWINT is a versatile payment collection system. It can be used:

  • At your cash register with a beacon

Use TWINT with your existing cash register software by adding a TWINT beacon (CHF 95 per beacon with a three-year warranty). The beacon creates a connection between your cash register and your customer’s smartphone, and this even works offline. With the beacon, you can collect payments even when your customers have no mobile network coverage.

Caisse avec beacon TWINT
  • At your cash register with a terminal

If your terminal’s screen can display a QR code, you can use it to collect TWINT payments. At checkout, your customers will see a QR code that they can scan with their smartphones. This system is also available for mobile terminals.

Caisse avec terminal
  • At points of sale without cash registers or payment terminals

If you have points of sale that aren't equipped with cash registers or payment terminals, your customers can pay using a QR code sticker.

TWINT pour les commerces - Point de vente sans surveillance
  • Stickers and displays for your organization

Through a feature developed in association with RaiseNow, you can use TWINT to collect membership dues and registration fees for your non-profit organization. Sign up online and order TWINT QR codes for your posters and brochures.

Twint-Asso
  • Online or on app stores

TWINT lets your customers pay online quickly and easily. When it’s time to check out, they’ll see a QR code. To make their payment, they just have to scan that code. For purchases on app stores, your customers will need to type the code they see on their screen into the TWINT app.

Boutique en ligne ou App-shop

FAQ

Quels sont mes avantages en tant que commerçant lorsque j’utilise/accepte TWINT comme solution de paiement?

TWINT propose un processus de paiement facile avec des tarifs de transaction attractifs sur tous les canaux: points de vente en libre-service, caisse, distributeur automatique, boutique en ligne, app-shop, lors de déplacements avec le smartphone ou la tablette.

Quelle infrastructure dois-je posséder en tant que commerçant pour proposer le paiement par TWINT?

  • Vous pouvez encaisser avec TWINT même si vous n’avez pas d’infrastructure de paiement. Des codes QR libre-service sont disponibles pour les commerces en libre-service. Vous pouvez faire imprimer des codes QR TWINT avec montant libre si vous encaissez de nombreux montants différents ou avec des montants fixes si vous utilisez régulièrement le même montant. Il suffit de les afficher ensuite dans votre commerce pour que vos clientes et clients puissent vous régler par TWINT.
  • Vous pouvez utiliser TWINT avec votre terminal existant, s’il permet d’afficher des codes QR, ou votre logiciel de caisse récent. Dans le cas du logiciel de caisse, vous avez besoin d’un Beacon TWINT que vous recevrez dans le cadre de l’inscription à TWINT (CHF 95 par Beacon, avec trois ans de garantie).

Qu’est-ce que TWINT va me coûter en tant que commerçant?

En tant que commerçant, vous devez assumer les coûts de transaction (dépendants de l’acquéreur) et le coût unique des Beacons TWINT, le cas échéant (CHF 95 par Beacon, avec une garantie de trois ans).

Comment puis-je obtenir mon argent en tant que commerçant?

La somme des transactions effectuées jusqu’à 23 heures sera créditée sur votre compte à la date de valeur +2 jours. Vous recevez quotidiennement une liste des transactions effectuées avec indication de la date de paiement.

Comment puis-je contacter TWINT?

Vous pouvez joindre le Service Clientèle par e-mail à l’adresse suivante: salestwint@twint.ch

Learn more

Visit us

Come to one of
our branch offices

Find your nearest branch

Call us

We’re available Monday to Friday,
from 8:00 am to 6:00 pm

0844 228 228

Write to us

We'll get back to you
within one working day

Informationen anfragen

Bitte lesen Sie zuerst die Nutzungsbedingungen der Website und die Nutzungsbedingungen der elektronischen Post.
© 2002-2021 Banque Cantonale Vaudoise, alle Rechte vorbehalten.